Tiedote koronaepidemiaan liittyen

Alueellisia monikkoperheyhdistyksiä kehotetaan huomioimaan toiminnassaan Sosiaali- ja terveysministeriön 12.3. tiedote ja toimimaan sen mukaisesti:

Tartuntojen vähentämiseksi tulee myös rajoittaa ei-välttämätöntä toimintaa, kuten lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla.  Erityisen tärkeää tämä on riskiryhmiin kuuluvien suojelemiseksi. Kansalaisten tulee noudattaa erityistä harkintaa ja varovaisuutta riskiryhmien kanssa asioidessa. Riskiryhmiin kuuluvat ikääntyneet tai perussairaat.

Linkki tiedotteeseen https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/hallitus-paatti-suosituksista-koronaviruksen-leviamisen-hillitsemiseksi

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi Suomen Monikkoperheet ry on päättänyt perua tai muuttaa etäyhteyksin toteutettavaksi kaikki järjestämänsä tilaisuudet toukokuun loppuun asti.

Ne tilaisuuksiin jo ostetut matkaliput, jotka Suomen Monikkoperheet ry on luvannut korvata, korvataan edellyttäen, että matkalipusta ei voi saada hyvitystä tai sitä ei voi siirtää toiseen ajankohtaan.

Yhdistyksiä kehotetaan seuraamaan viranomaisten ajantasaisia tiedotteita.

Ulla Kumpula